Hírlevél feliratkozás, hírlevél küldés és a hírlevélküldő rendszerek

Sok kérdés merülhet fel azzal kapcsolatban, hogy mikor kell nagy figyelmet fordítani arra, hogy hírlevél adatbázist építsünk fel. A hírlevélküldő rendszerek közül több tényező alapján választhatunk – ár, adatbázis létszám, hírlevél dizájn lehetőségek, automatizálási lehetőségek stb. A hírlevél feliratkozás nem minden esetben szükségszerű. Akkor érdemes megadni a lehetőséget a feliratkozásra a felhasználóink számára, ha utána tudunk valamilyen értéked adni számukra.

Hírlevél feliratkozás lehetősége – mikor igen?

Első és legfontosabb szabály, amit már az első bekezdésben is összefoglaltam: értéket tudjunk adni. Egy felhasználó akkor nem fog leiratkozni az első hírlevél után, ha az adott hírlevélbe valamilyen számára értékes vagy érdekes tartalmat tudunk közvetíteni (ilyenek lehetnek a kedvezmények, valamilyen új szolgáltatás vagy termék bevezetése, valamilyen változás a vállalkozás esetében – pl. helyszínváltozás, új szállítási mód, nyitva tartás változás stb.). Ilyen mérföldkövek nyilvánvalóan nincsenek minden héten – de még havonta sem – egy cég életében, így kérdés, hogy mivel töltsük ki a havi vagy heti hírlevelünket. Ehhez az egyik legfontosabb megjegyzés: ne küldjünk hírlevelet, csak azért, mert eldöntöttük, hogy mi heti szinten akarunk a felhasználók részére valamit küldeni! Akkor küldjünk ki hírlevelet, ha tartalmas gondolatokkal meg tudjuk tölteni.

hírlevél feliratkozás

De akkor mi kerüljön a hírlevélbe a fontos változásokon kívül?

Ha vannak aktuális kedvezmények, akciók, akkor az mindig figyelemfelhívó lehet a felhasználó számára. Ha nem is szeretné az adott terméket, szolgáltatást, akkor is megtartja a hírlevél feliratkozás opciót, hiszen számít a későbbiekben olyan kedvezményre, ami számára is érdekes lehet.

Ha nincs aktuális megosztandó akciónk, akkor érdemes valamilyen edukatív jellegű blogcikkben vagy bejegyzésben gondolkodni. Gondoljuk át, hogy a saját vállalkozásunk témájával kapcsolatban milyen kérdések merülhetnek fel a vásárlóink között (pl. egy ventilátort áruló webshop esetében nyújtsunk segítséget abban, hogy milyen paraméterek alapján érdemes kiválasztani a mennyezeti ventilátort és mik a típusok közti különbségek).

Használjuk ki az aktualitásokat! Karácsony, nőnap, Húsvét… ezek mind olyan alkalmak, amikor fel tudjuk venni a kapcsolatot a hírlevélre feliratkozott személyekkel. Ne csak köszöntsük őket az alkalom kapcsán, írjunk hozzá pár érdekességet, vagy társítsunk mellé valamilyen kedvezményt!

hírlevél feliratkozás

Milyen rendszeren keresztül menjen a hírlevél feliratkozás és kiküldés?

Több tényező alapján is választhatunk programot, elsősorban meg kell fogalmazni magunkban, hogy mire szeretnénk használni. Az árazás általában adatbázis szám alapján megy, ha kezdők vagyunk, akkor számos ingyenes lehetőség van, ahol pl. pár ezer felhasználóig vagy pár darab e-mailig díjmentesen tudunk levelet küldeni.

Csekkold a legnépszerűbb hírlevélküldő programokat: 

  1. Mailchimp
  2. Salesautopilot
  3. Mailerlite
  4. Activecampaign
  5. Sendinblue

Mailchimp:
A Mailchimp az egyik legnépszerűbb hírlevélküldő program. Ingyenesen 2000 feliratkozóig használható, és a következő csomag is 10 dollár, ami már biztosít A/B tesztelési lehetőséget és különböző e-mail template-et, amik segítségével könnyen összeállítható egy jó megjelenésű, figyelemfelhívó hírlevél.

Salesautopilot:
A Salesautopilot biztosít ingyenes kipróbálási lehetőséget, így vásárlás előtt megnézhetjük, hogy számunkra mennyire kényelmes a platform, milyen lehetőségeket rejt a rendszer. A legkisebb fiók 4.600 Ft-tól kezdődik, ezzel 1000 felhasználónak küldhetünk ki e-mailt az adatbázisból, DE korlátlan számmal. Itt már a legkisebb csomag is biztosít A/B tesztelési lehetőséget, és egyszerű template-k közül is választhatunk.

Mailerlite:
A Mailerlite esetében egy 14 napos próbaidőszakot kapunk, ennek lejárta után is van lehetőség az ingyenes verzióba, ami 1000 e-mail címet és 12.000 db e-mail kiküldést jelent. Ez egy kezdő kisvállalkozás számára ideális.

Activecampaign:
Az Activecampign is nagyon népszerű hírlevélküldő rendszer lett az utóbbi időben. A program itt is biztosít egy demó időszakot, a próbaidőszak után viszont a legkisebb csomag után is kell fizetnünk (9 dollár / hónap). 1000 e-mail cím esetében már 30 dollár / hónap a csomag díja, így itt egy kicsit magasabb árakról beszélhetünk.

Sendinblue:
A Sendinblue hírlevélküldő biztosít ingyenes, „kedvcsináló” csomagot, ami kicsit más felépítésű, mint az eddigiek. 300 e-mail kiküldést enged / nap, viszont korlátlan felhasználót. Itt ha pl. 1000 feliratkozóval rendelkezünk, akkor 4 napon át tudjuk csak kiküldeni az e-maileket számukra (300-300-300-100). A következő csomag ára 25 dollár / hónap, itt már több lehetőséget kapunk az e-mail kiküldésre, tesztelésre, dizájnra.

Ingyenes verziók esetében gyakran a hírlevélküldő logója nem törölhető, ill. nem szabható teljesen személyre az adott levél megjelenésre. Érdemes megnézni több hírlevélküldő programot is, ill. tisztában lenni azzal, hogy mik az igényeink:

  • Milyen megjelenést szeretnénk a levélnek?
  • Szeretnénk-e valamilyen automatizálást? (pl. kupon kiküldés feliratkozás után)
  • Szeretnénk-e A/B tesztelni a leveleket, vagy a tárgy nevét?
  • Milyen gyakran szeretnénk levelet kiküldeni?
  • Mennyi hírlevél feliratkozónk van most, ill. mennyi várható feliratkozás az elkövetkezendő pár hónapban?

A fent felsoroltakon kívül persze rengeteg jó hírlevélküldő program létezik, ez csak pár rendszer kiemelése, amit én használtam, és merem ajánlani őket! Válassz igényeid alapján, és akkor biztosan nem fogsz csalódni, ráadásul a rendszerek ingyenes verziójának segítségével könnyen kipróbálhatod őket, ha szánsz rá egy kis időt!

Weboldalunkba könnyen beépíthető egy hírlevél feliratkozás funkció, amit szintén testre szabhatsz. A hírlevél feliratkozás nem mindig megy könnyen, hiszen a felhasználók félnek, hogy napi szinten bombázod majd őket e-mailekkel, így a sok rossz benyomás miatt ritkán iratkoznak fel maguktól a levelekre.

hírlevél feliratkozás

Hogyan növelhető a hírlevél feliratkozás?

A hírlevél feliratkozás akkor növelhető, ha a felhasználó tudja, hogy valamilyen értéket kap érte cserébe. Automatizációval például könnyen kiépíthető egy rendszer, aminek segítsével a hírlevél feliratkozás után rögtön kap a felhasználó egy 5-10-20%-os kupont. Ezzel két legyet ütünk egy csapásra, hiszen lesz egy feliratkozónk, akinek később „reklámozhatjuk” magunkat, másrészt a kuponnal vásárlásra ösztönözzük.

Másik növelő módszer, ha valamilyen tananyagot, oktatóanyagot, ízelítő anyagot kap cserébe a feliratkozásért. Mondok egy példát: receptkönyveket árusítasz, a feliratkozásért cserébe a felhasználó kap egy 5 oldalas receptes pdf-et, amit kinyomtathat, használhat. Az 5 recept legyen benne különleges és egyedi, ettől majd kedvet kap a teljes könyv megvásárlásához. Ezt természetesen minden vállalkozás személyre szabhatja a saját termékei vagy szolgáltatása alapján.

Ha szeretnénk egy kis izgalmat belevinni, akkor készíthetünk nyereményjátékokat is. Igaz, hogy ez nem automatikus, és ezzel kicsit több munkánk van, viszont ezzel elkerülhető az az effektus, hogy valaki csak egy kuponért iratkozik fel, majd ezután rögtön követi egy leiratkozás a listáról. A feliratkozásért cserébe részt vehet a felhasználó egy nyereményjátékba, amivel pl. megnyerheti egy termékünket vagy szolgáltatásunkat. Lássuk példának egy kozmetikai szalon esetét: a nyertes, ha bármilyen kezelés eljön, kap mellé egy díjmentes szemöldök és szempillafestést. Miért is jó ez a nyeremény? Nem fogunk ingyen dolgozni, hiszen az ajándék egy megvásárolt kezelés mellé jár majd, de a nyertes mégis azt érzi majd, hogy az ajándékba kapott szolgáltatást csak nem kéne veszni hagyni…

Persze gondolkodhatunk itt bármilyen szolgáltatásba, termékbe, minél értékesebb nyereményt biztosítunk a felhasználóink számára, annál több feliratkozást gyűjthetünk be!

Ha elvesztél a hírlevélküldő rendszerek világában, vagy szeretnél egy személyre szabott hírlevél feliratkozás stratégiát és segítséget a hírlevél kiküldéssel és elkészítéssel kapcsolatban, akkor keress minket bátran!