Hogyan válasszunk weboldalunkhoz és/vagy social média arculatunkhoz színeket, hogy egységes feed és weboldal megjelenést kapjunk?

A weboldal megjelenéshez és social média arculathoz tartozó színeket érdemes már legelőször, a weboldal és a social média oldalak létrehozásakor kiválasztani. A posztokat és a weboldal megjelenést már első körben egy arculati színskála alapján ajánlott kialakítani, így már az első pillanattól kezdve egységes megjelenést kapunk. Az egységes megjelenés célja, hogy vállalkozásunk megismerhető, megkülönböztethető legyen, ezáltal könnyen felismerhető lesz a logónk, a felhasználók emlékeznek majd a nevünkre, szolgáltatásainkra, és benne maradunk a fejükbe.

weboldal megjelenés

A cél mindig az, hogy válasszunk egy összeillő color palettát! De hogyan tudjuk megtenni ezt?

Többféle megoldás is létezik arra, hogy hogyan alakítsunk ki egy összeillő színpalettát, ami jól mutat együtt. A Google keresőbe beírva rengeteg color palette generator programot találhatunk, amik segítenek egy összepasszoló, harmonikus színskála kialakításában. Az ilyen programok kétféleképp működnek:

  • Beillesztünk/feltöltünk egy fotót, és ennek a képnek a színeiből alakít ki a rendszer egy színskálát. Ilyen kép lehet pl. egy logó vagy egy olyan fotó, amit inspirációnak használunk, jellemzi a szolgáltatásunk, vállalkozásunk vagy iparágunk – így egy olyan színpalettát kaphatunk, ami elképzeléseinknek megfelelő. Pórbáld ki a programot ezen a linken!
  • Kiválasztunk egy főszínt, amit feltöltünk a rendszerbe. A főszín mellé a program olyan color palettákat generál, amik összeillenek, így a végén több színskála közül is választhatunk – hideg, meleg színekből, sötét, világos, színes vagy hasonló árnyalatú színekből álló paletták közül. Ide kattintva a következő weboldal segítségedre lehet ebben.

Ha egyáltalán nincs ötletünk, hogy hogyan induljunk el a színválasztással, tehát se egy logónk, se egy főszínünk, se egy inspirációs fotónk, akkor is van pár lehetőségünk arra, hogy kiválasszuk a megfelelő színeket:

  • Nézzük meg a jelenleg is trendi színpalettákat. Ezeket például ezen a linken is megtekinhetjük! A weboldalon egymással jól mutató színpaletták közül választhatunk, megnézhetjük, hogy hogyan mutatnak együtt egyes színek, és mindig a legújabb trendeknek megfelelő válogatást láthatjuk.
  • Másik megoldás, hogy inspirálódunk! Instagramon is rengeteg olyan oldalt tudunk követni, akik nap, mint nap osztanak meg éppen felkapott színtrendeket. Egy példáért kattints ide! Ha pedig a Pinteresten nézelődnél az éppen aktuális színdivatról, akkor csak írd be a keresőbe, hogy „color palettes”, és rengeteg színösszetétel közül választhatsz, ami segíthet egy egységes, menő weboldal megjelenés kialakításában!
weboldal megjelenés

Mire kell figyelni a színskála kiválasztásakor és az egységes social média és weboldal megjelenés kialakításakor?

Pár alapvető szabályt mindenképp érdemes betartani a színpaletta kiválasztásakor. Egyrészt, ha van egy logónk, vagy van valamilyen megjelenésünk (pl. van már egy weboldalunk, és ehhez szeretnénk egy social média oldalt felfuttatni), akkor következetesen használjuk a színeket. Ne térjünk el az alapszíneinktől, ne próbáljunk még két különböző arculati színskálát kialakítani, hiszen ezzel megzavarjuk a felhasználóinkat. A vásárlók ettől megzavarodhatnak, nem biztos, hogy összerakják csak név alapján a képet, hogy az a webshop azzal az Instagram oldallal összeköthető, de ha egy tipikus színünk a bíborvörös, és a nevünk, logónk mellé azt is sok helyen használjuk, biztosan nem fognak összekeverni minket mással.

Egy másik főszabály, hogy kerüljük el a fő konkurenseink színeit. Sokan azt gondolják, hogy a legjobb taktika az, ha mindenben elkezdenek hasonlítani a konkurenciára, csak, hogy ebben az esetben soha nem lehetsz első. Mindig ő lesz az, akit lemásolsz, így nem fogsz tudni kitűnni mellőle. Válasszunk inkább totál eltérő stratégiát, színeket, logót és próbáljunk meg valami újjal és egyedivel megnyerni a célközönséget. Nem az a cél, hogy összekeverjenek minket, hanem az, hogy az adott termékre, szolgáltatásra gondolva mi jussunk először a vásárló eszébe!

A harmadik, de egyik legfontosabb alapszabály, hogy ne a kedvenc színünk alapján válasszunk. Ha egy természetes, natúr alapanyagokból készült kozmetikummárka színein gondolkodunk, akkor érdemes naturális, zöld, bézs, természetben előforduló színek közül válogatni, de ugyanígy gondolkodhatunk egy exklúzív ékszermárka esetében: válasszunk letisztult, elegáns színeket, mint például arany, ezüst, fekete, smaragdzöld, és ne válasszunk kirívó színeket, mint a piros, narancssárga vagy citromsárga. Minden márka, brand, vállalkozás esetében az alapján válasszunk, hogy mi jellemzi az adott iparágat, ki lesz a célközönségünk, és mi az a szín ami az ő esetükben a legmegfelelőbb. Biztosan te is észrevetted már, hogy a gyerekjátékok, gyerekeknek készült könyvek stb. mindig színes, nagy, vidám betűkkel jelzik a márkájukat. Nem véletlenül! 🙂 

Ha segítségre lenne szüksége social média arculatának vagy a weboldal megjelenés kialakításának vagy újradizájnolásának folyamata során, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot!